WYSPIARZ niebieski
AKTUALNOŚCI NA WYSPACH

18.05.2013 3:47

Wrobieni przez bankowców i po części własną nieuwagę

UWAGA OSZUSTWO! Zajrzyj na stronę internetową www.wrobieni.org , zakładka FORUM lub Oszukani-Finanse.pl Takiej treści kartki można też spotkać w Świnoujściu, a afera z naciagniętymi przez pracowników banku ludźmi zatacza ogólnopolski krąg. Rzecz dotyczy Getin Banku i lokat, które miały być krótkotermionowymi przynoszącymi szybki i spory zysk, a w efekcie są wieloletnimi lokatami zagrożonymi soprymi konsekwencjami finansowymi w razie próby likwidacji, poprzez mętne działania są również formą przystąpienia do ubezpieczenia z potrącaniem kwot od niby lokat o czym kliencie dowiadywali się np. po miesiącu. W Świnoujściu nabranych przez bankowców z tego banku jest ok 40 osób. Ilu jeszcze się ocknie z oczekiwań na zyski, których nie będzie? Gwoli ścisłości należy podkreślić, że to także wina samych klientów, którzy niedoczytali kwestii ujętych w umowie „maczkiem”, czyli drobnym drukiem. Chciałoby się powiedzieć, a tyle razy przy różnych okazjach przestrzegaliśmy przed nadmierną ufnością i zaniechaniem dokładnego czytania wszelkich umów!

W tym wypadku trzeba jednak przyznać, że bankowa sieć na klienta była zarzucana z premedytacją, konsekwencja i głębokim przemyśleniem. Działania bankowców – opiekunów klienta z Getin Banku, którzy teraz są obecnie na zwolnieniach lub już nie pracują w tym banku polegały w pierwszej fazie na zdobyciu zaufania klienta. Od każdego kogo nakłonili do zainwestowania mieli stosowną prowizję więc im bardzo zależało na pozyskaniu jak największej liczby osób. Klienci najczęściej mieli już konta w tym banku i współpracowalki z nim od dłuższego czasu. Z reguły jak nam opowiadają ci „wrobieni” wszystko się zaczynało od lokat 3- lub 6-miesięcznych z oprocentowaniem na 7 % w stosunku rocznym. Faktycznie uzyskiwali wpływy regularnie. Pomiędzy nimi a bankowymi opiekunami zadzierzgnęła się zazwyczaj pewnego rodzaju przyjaźń. Rozmawiano o wielu sprawach życiowych, kłopotach, planach. Tworzyła się więć dość bliska więź między klientem i pracownikiem banku

-Nie dość, że do pracowników banku z racji ich zawodu miałem już zaufanie, to jeszcze byli życzliwi i przyjacielscy, co też podnosiło jeszcze poziom mojego zaufania – mówi nam jeden z klientów banku .

Wtedy jak już kończyły się owe krótkoterminowe lokaty „nasz bankowy przyjaciel” , czyli opiekun klienta mówił, że nie warto pieniędzy wycofywać i oferował niemal po kumplowsku nową świetną lokatę – produkt np. „Pareto II” z którego warto skorzystać. Roztaczał wizję dobrego zarobku zmienną dla różnych klientów. Mówił np., że 3 lata trzeba trzymać pieniądze i nie można ich ruszyć, bo się je straci, ale zysk jest jeszcze wyższy niż na poprzednich lokatach ,trzeba tylko jeszcze wnosić niewielkie kwoty co miesiąc podwyższając tym samym stan konta. Po tym terminie, czyli trzech latach można było bez przeszkód już wypłacać pieniądze ze sporym zyskiem. Zapewniano klientów, że produkt jest do 15 lat, a nie na 15 lat. Niektórym nawet nie wspominano o takim okresie i o comiesięcznych wpłatach, zapewniano za to o możliwości szybkiej likwidacji z zyskiem takiej lokaty, a nikomu z osób z którymi rozmawialiśmy nie wspomniano o jakimś ubezpieczeniu powiązanym z tym produktem. O tym przekonywali się niektórzy dopiero później.

- To było jak zarzucanie przynęty z haczykiem, klient się łapał i był już wrobiony – mówi inna posiadaczka kilku bankowych produktów tej placówki.

Przepełniony zaufaniem i zachęcony zyskiem klient godził się na ulokowanie pieniedzy w nowym produkcie. Wiązało się to oczywiście z podpisaniem nowej kilkustronicowej umowy pisanej drobnym drukiem w sposób niezwykle zawiły i mało zrozumiały dla przeciętnej osoby. Opiekun klienta, niemal „nasz przyjaciel” który jednak na każdej takiej umowe zarabiał zachęcał do jej podpisania, uspakajającym tonem tłumacząc pokrótce i z dużą dozą uproszczenia jej zapisy . Klient znieczulony płynnością toku wypowiedzi z widokiem na zysk podpisywał nie czytając. I to niestety był największy błąd. Zapisy umowy bowiem były w pewnych kwestiach nieubłagane infgormowały o szczegółach czego oczarowani klienci nie doczytali ufając w opowieści przyjaciela z banku, czyli swojego opiekuna znającego przecież owe produkty i umowy. Gdyby doczytali to nawet z mocno zawiłego tekstu można było wyczytać, że produkt jest np. na 15 lat , a nie do 15 lat z możliwością jego likwidacji. W przypadku osób w średnim wieku tak długi okres można jeszcze przeżyć, choć wszyscy liczyli na korzystanie z dobrego zysku już po kilku latach. Co mają natomiast powiedzieć ludzie w wieku 70-75 lat , którzy też na takie produkty-lokaty podpisali umowy? A opłata likwidacyjna takiego produktu- lokaty jest ustawiona iście po zbójecku. W pierwszych 3 latach wysokość opłaty likwidacyjnej wynosi 100% (!) jakie pobiera si.ę od Wartości Rachunku. Innymi słowy to co wpłaciliśmy to przepada i już. W 4 roku jest to 75%, w 5 – 50%, 6 – 30%, 7 – 20 % i tak stopniowo do 1% potrąceń w 14 i 15 roku.

Klienci czekali cierpliwie na zyski, bo przecież niektórym nawet panie z banku zapisały odręcznie oprocentowanie lokat w wysokości 6,89% wskali rocznej. Wobec zawiłości umowy nie do końca jednak wiedzieli co ich czeka, ale wspominając wcześniejsze dobre doświadczenia jakie wynieśli z banku nadal mieli zaufanie. Oczy zaczęły się otwierać po dwóch latach, kiedy to zaczęły przychodzić listy z informacjami ile jest pieniędzy na kontach w poszczególnych produktach. Menadżer banku nie chciał z nami rozmawiać, a rzecznik prasowy ma odpowiedzieć na przesłane pytania. Więcej w papierowym wydaniu gazety.

KOMENTARZE
kolos - kasę da się odsyskać
2015-01-28 16:58:51  |  IP: 91.90.165.*
konkrety... kasę da się odzyskać, trzeba tylko powalczyć, jestem najlepszym przykładem. Tylko do tego trzeba sądu, kancelarii - mi akurat pomógł Lex z Wrocka, także mogę z czystym sumieniem polecić. Podaje nr do p. Łukasza, który pomógł mi: 533-133-590.
Mark - wrobieni.org
2013-08-26 23:08:04  |  IP: 89.74.161.*
Dziesiątki tysięcy klientów GETINu , na forum znajdziesz informacje.
gośc - lokata
2013-08-13 14:55:15  |  IP: 188.252.15.*
mi taka lokate tez proponowano ale bylam dociekliwa i nie dalam sie w to wrobic. trzeba sie pytac wjednym przypadku pracownica banku oszukała mnie .po podpisaniu i przeczytaniu w domu umowy postanowiłam na drugi dzień zlikwidowac i unieażnic dana umowę udalo mi sie bez wiekszych przeszkód .
becia222 - To nie pomyłka to było celowe działanie banku.
2013-05-24 13:33:11  |  IP: 37.109.196.*
To nie pomyłka.Przy reklamacji wmawiali ludziom ,że zostali o wszystkim poinformowani.Dopiero pokazanie dużej ilości osób w ten sam sposób OSZUKANYCH zmusiło bank do spuszczenia z tonu.Powoli oddają pieniądze ale jest jeszcze sporo ludzi którzy nie maja pojęcia co im zrobił ich ,,zaufany doradca,,W czerwcu rozpoczynają się pierwsze indywidualne sprawy bankowe.Mam nadzieje ,ze ktoś wygra i udowodni im oszustwo oraz otrzyma wysokie odszkodowanie.
Jan Jączek - AFERA GETIN BANK
2013-05-18 12:29:10  |  IP: 164.126.172.*
Szanowni Państwo, Jestem również oszukany, jak wiele innych osób, przez grupę przestępczą z Getin Banku SA. Proponuję zorganizować się w dużą grupę (tak jak pokrzywdzeni Amber Gold) i nagłośnić sprawę w mediach ogólnopolskich. Następnie postawić oszustów przed Sądem, jak również skorumpowanych prokuratorów, bezprawnie chroniących tych przestępców. Moja sprawa jest szczegółowo opisana w Internecie: na aferyprawa.eu, wPolityce.pl i innych portalach. KONTAKT ZE MNĄ: tel.731-700-580 e-mail: jan.jaczek@gmail.com
Tytuł
Podpis
Treść
Komentarze są opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Więcej informacji
SKONTI
Wulkanizacja

                 OGŁOSZENIE BEZPŁATNE

Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Świnoujściu z siedzibą ul. Dąbrowskiego 4 pokój 113 poszukuje OSÓB CHĘTNYCH DO PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI naszego Stowarzyszenia.

Zainteresowanych prosimy o kontakt osobisty w biurze Stowarzyszenia (czynne: wtorek w godz. 15.30 do 17.30 i czwartek w godz. 10.00 do 12.00) lub pod telefonem 91 321 27 65 albo e-mail spon.swinoujscie@wp.pl

 

 

 

 

            MIEJSCE DO WYKORZYSTANIA NA TWOJE INFORMACJE

GINEKOLOG - POŁOŻNIK

dr n. med. Marek Adam Brzuchalski

specjalista balneologii i medycyny fizykalnej

lekarz medycyny estetycznej

ul. Z. Herberta 6 / 4

Rejestracja tel. 516 076 294, 600 991 695

     specjalista

    DERMATOLOG I WENEROLOG

dr n. med. MAGDALENA KIEDROWICZ

dermatochirurgia,

onkologia skóry,

dermatologia estetyczna

ul. Niedziałkowskiego 6B/1, Świnoujście

rejestracja telefoniczna tel. 510 034 332

     GABINET NEUROLOGICZNY

          Małgorzata Frąckowiak

przyjęcia: Przychodnia Rodzinna, ul. Dąbrowskiego

  poniedziałek 8.30- 16.00 (rejestracja 9.30-11.00),

 środa 8.30 - 13.00 (rejestracja 8.30 - 13.00 )

Przyjęcia prywatne : poniedziałek od godz.16.00 po telefonicznym uzgodnieniu

        Międzyzdroje, ul. Ustronie leśne 12 c

piątek godz. 17.00-19.00, pozostałe dni po uzgodnieniu telefonicznym

       tel. 602 158 940

    

 

  COLOR DOPPLER

          gabinet internistyczny

          ul. MAŁOPOLSKA 51

          rejestracja telefoniczna

od pn. do sob. w godz. 09.00 - 18.00

tel. 91 327 19 16 ; kom. 608 63 82 63

     specjalista chorób wewnętrznych

       Marek Borowski

USG SERCA z kolorowym Dopplerem,

Holter - EKG (24 h),

USG jamy brzusznej,

prostaty, jąder, tarczycy

USG NACZYŃ z kolorowym Dopplerem

lekarz medycyny pracy

spec. rehabilitacji kardiologicznej, fizjoterapii i balneologii

M. Krystyna Wasilewska - Zużałek

Świnoujście, ul. Boh. Września 6, wtorki, piątki 18 -19

Międzyzdroje, ul. M. Dąbrowskiej 6 , codzinnie 16 - 17

Rej. tel. 91 328 02 12, 601 87 19 20

CERTYFIKATY KIEROWCÓW, MARYNARZY:

NORWESKIE, DUŃSKIE, MIĘDZYNARODOWE

-badania profilaktyczne, książeczki zdrowia

EKG - choroby  serca, stawów, kręgosłupa

Rejestracja telefoniczna

 

 

GABINET GASTROENTEROLOGICZNY

Anna Popiela-Schiller

Gastroenterolog

Specjalista Chorób Wewnętrznych

Gabinet nr. 2.005 na II piętrze w budynku szpitalnym przy ul. Mieszka I 7

Rejestracja telefoniczna

+48 501 070 827

Ernest Pyrkosz

ORTOPEDA

  • profilaktyka stawów biodrowych u niemowląt
  • wady postawy
  • zespoły bólowe narządów ruchu
  • leczenie zmian zwyrodnieniowych i pourazowych
  • badania medycyny sportowej dzieci i młodzieży

Świnoujście, ul. Piastowska 60

wtorek 17:00- 18:00, piątek 15:30-17:00

Rejestracja telefoniczna 606 387 618

specjalista ginekolog-położnik

Maria Czajkowska

USG 4D położniczo- ginekologiczne

certyfikat USG Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego

przyjmuje prywatnie: wtorek, czwartek od godz. 16:00

ul. Boh. Września 27 (vis a vis przeprawy promowej)

rejestracja telefoniczna: 607 31 00 51

RADCA PRAWNY Dorota Krzemień-Osuch

  • porady prawne, reprezentacja przed sądami,
  • spadki, sąd pracy,
  • obsługa prawna podmiotów gospodarczych (KRS)

 Świnoujście, ul. Armii Krajowej 9/2 (wejście od ul. Monte Cassino 42-brama)

kontakt po uzgodnieniu telefonicznym 

tel. 91 321 93 30, 605 426 340      e-mail: biuro@kancelaria-osuch.pl

Drewno kominkowe i opałowe

tel. 693 399 346, 91 418 82 68

Wynajmę w dobrej cenie lokale użytkowe w centrum miasta Świnoujście . Pierwsze piętro na wprost schodów w Pasażu Centrum od ul. Armii Krajowej. Powierzchnia jednego lokalu 28,6 m2, a drugiego 19,1 m2 z możliwością połączenia w jedno duże pomieszczenie ( pomiędzy lokalami jest wykonana ścianka działowa). Telefon 601 77 92 54

Kancelaria Radcy Prawnego Karolina Kondzielewska
MARIUS Usługi Pogrzebowe
WYSPIARZ niebieski