WYSPIARZ niebieski
AKTUALNOŚCI NA WYSPACH

17.12.2016 9:49

Terminalowe podchody

Ministerstwo obywatelom Warszowa

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odpowiedziało w końcu na pismo skierowane do nich we wrześniu br. przez Stowarzyszenie Prawobrzeża w sprawie zmiany lokalizacji planowanej przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. inwestycji w postaci budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Odpowiedź została skierowana do Bogusława Mazura i Anny Włosek z wiadomością m.in. do Kancelarii Prezydenta RP, premier rządu, dwóch ministrów i świnoujskiego prezydenta.

 

Z pisma wynika, że planowane przedsięwzięcie wpisuje się w katalog działań na rzecz rozwoju portu morskiego. Porty zaś odgrywają ważną rolę dla wielu interesariuszy, a świnoujski jest jednym z czterech portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. Jak zaznacza ministerstwo „należy zabiegać o ich rozwój i podejmować działania sprzyjające temu” . To wszystko jednak w ramach przepisów, uzgodnień, pozwoleń i kompromisów.

Dalej czytamy : „Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zwróciło się do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S. A. o podjęcie działań w zakresie konsultacji społecznych, akcji informacyjnej i promocyjnej, które pozwoliłyby spółce – jako inwestorowi – bliżej zapoznać się z obawami społeczności lokalnej , jak również przybliżyć zainteresowanym pozytywne aspekty rozbudowy portu”. I jeszcze na końcu pisma wyrażona ministerialna nadzieja : „Bezpośrednia wymiana informacji i otwarty dialog pozwolą osiągnąć kompromis i realizować inwestycję w zgodzie z interesami ogólnokrajowymi oraz lokalnymi” . A jak się ma taki „kompromis” w zderzeniu z twardą rzeczywistością? Przykład tego także nadmorski. Powstał właśnie projekt rządowej ustawy w sprawie budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską . Projekt wspiera Elbląg i Mazury, a sprzeciwiają się temu mieszkańcy Krynicy Morskiej. Rządowa ustawa w tej sprawie określa, że kanał jest „konieczny ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa” . Koniec. Kropka. Ustawa wkrótce się uprawomocni.

Czy takie rozwiązanie czeka także mieszkańców Warszowa? Czy z ich opinią też nikt się nie będzie liczył ? Symptomy tego już są! W uchwalonym właśnie budżecie miasta Świnoujście na rok 2017 próżno szukać zabezpieczonych tam środków na przeprowadzenie referendum w sprawie budowy terminalu kontenerowego, o czym przecież informował świnoujski prezydent. Ich po prostu tam nie ma. Więcej w papierowym wydaniu gazety

KOMENTARZE
Max - Port
2016-12-19 19:49:28  |  IP: 89.229.72.*
Dziad swoje a baba swoje. O to do czego prowadzi agresywna masturbacja, jak mawia ojciec Tadeusz. Ja piszę o faktach a ten popisuje się autorską ekonomią. Zajrzyj synu do internetu a nie polegaj jedynie na swoim lichym wykształceniu. Przepraszam, przecież jesteś kobietą.
Stowarzyszenie Prawobrzeża - A gdzie uzasadnienie gospodarcze?
2016-12-19 14:47:15  |  IP: 195.205.242.*
Szanowni Państwo, Powtórzę nasz, już raz podany komentarz, co do zasadności gospodarczej - powtarzam GOSPODARCZEJ. Bo Ci wszyscy Panowie w swoich zapędach zapominają o tym: 1. Skąd Panowie wezmą pracowników? Pan Minister rzuca hasło 1000-1200 ludzi? W Świnoujściu nie ma aż takiego bezrobocia - Pan J. Żmurkiewicz ustami swoich urzędników się tym chwalił wielokrotnie. Wiec należałoby sprowadzić ich z głębi Polski. A tu Pan Prezydent wyprzedał wszystko pod apartamentowce 26m2 za 500 tys. zł - 1 mln zł. Pracowników na umowach śmieciowych nie stać na ten luksus. No tak - zawsze można postawić baraki z kontenerów ;) Albo przekwalifikować pracowników branży turystycznej (z całym szacunkiem dla Waszej ciężkiej pracy – wyzyskiwani do potęgi entej w sezonie – praca po kilkanaście godzin na umowie śmieciowej), aby po sezonie była dokerami – przecież mają pracę tylko w tym krótkim sezonie. 2. Co się dzieje na rynku kontenerów: - Chińczycy kupili port w greckim Pireusie, dzięki temu mają okno na Europę (co tam okno? WROTA). Zamierzają zwiększyć przepustowość tego portu z 3,6 mln kontenerów na 10 mln - rocznie. Przypominam, że do Pireusu Chińczycy mają o jakieś 2000 mil (?) mniej niż musieliby płynąć na Bałtyk - krótszy czas, zaoszczędzone pieniądze, - mówi się, że ten port kontenerowy w Świnoujściu to kanał dystrybucyjny do Czech, Słowacji, Austrii, Węgier - zwracam uwagę, że te kraje obsługiwane są przez porty np. takie jak Koper na Słowenii (o czym wspomina poprzedni komentarz)- proste wyliczenia: Koper-Budapeszt 569 km, Świnoujście-Budapeszt 1174 km (przez tragiczną S3), Koper-Wiedeń 490 km, Świnoujście-Wiedeń 842 km S3 i 911 km przez Niemcy, Koper-Bratysława 542 km, Świnoujście-Bratysława 913 km. Może Pan Minister z naszych podatków Czechom, Słowakom itd. będzie dopłacać do różnicy w cenie za przejazd? - dziś pomiędzy Polską a Chinami uruchomione są dwie linie kolejowe – 7 razy w tygodniu, 40 wagonów – podróż 14 dni (statek 30 dni), -The Wall Street Journal podał w tym roku w swoim raporcie, że na rynku kontenerowym panuje stagnacja (żeby nie powiedzieć zapaść) – w tym roku zlikwidowano około tysiąca kontenerowców o łącznej zdolności transportowania około 52 mln ton. W latach 2010-2015 rocznie zamawiano około 1450 statków kontenerowych, w tym roku zamówiono tylko 293. Zwracam uwagę, że jednocześnie zmalała żywotność tych statków z 30 lat na 15. (Nie wspominając o tym, że ta ciężka sytuacja spowodowała upadek w tym roku Hanjin – jednego z największych na świecie przewoźników kontenerów). 3. Argument używany przez Pana Prezydenta Żmurkiewicza - przy budowie nowego portu sklepikarze, osoby wynajmujące pokoje, usługodawcy zarobią tyle co przy budowie Gazoportu. Nic bardziej mylnego - Panie Prezydencie proszę zobaczyć ile trwa budowa portu kontenerowego - wylanie hektarów betonu (chińskiego), posadowienie kilku suwnic wyprodukowanych w Irlandii, albo Australii, żadna skomplikowana infrastruktura jak w gazoporcie - DCT2 w Gdańsku budowano 19 miesięcy. Rzeczywiście kokosy zarobią wszyscy w około w trakcie 19 miesięcy. A komu ci "drobni hotelarze", którzy z własnych pieniędzy wybudowali, wyposażyli swoje pokoje będą później wynajmować pokoje, jak ich turyści nie będą mieli dostępu do plaży? Swoimi wypowiedziami Pan Prezydent obraża ciężko pracujących ludzi. 4. Bariery techniczne i środowiskowe: - przypominam o tym, że Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście przegrał batalię o zanurzenie Nord Stream – obecnie do portu mogą wchodzić jednostki o zanurzeniu max 13,5m. A skoro to ma być port konkurujący z Hamburgiem to mówimy o jednostkach rzędu 16-17 m zanurzenie. No tak - zawsze ten bogaty polski Rząd może wyłożyć dodatkową furę pieniędzy z tej pełnej polskiej „kasy” na dodatkowe nakłady, aby zmienić tą sytuację – zawsze można wybudować nowy tor podejściowy do tego wspaniałego, strategicznego celu – na pewno turyści z Międzyzdrojów się ucieszą podziwiając przeogromne kontenerowce snujące się tuż obok plaży (nie wspominając, że o taki tor wodny z panującymi prądami morskimi będzie wymagał ciągłego wykładania kasy aby go utrzymać). - rozbudowa portu kosztem kolejnych kilometrów plaży na Obszarze Natura 2000 – Dyrektywa Ptasia i Siedliskowa. Przypominam, iż coraz groźniejsza panuje ptasia grypa, giną ptaki, więc zapewne będą wzmożone akcje ratunkowe ginących gatunków, z którymi mamy doczynienia między innymi w tym obszarze. Żeby nie okazało się, że to spektakularne, ważne strategicznie przedsięwzięcie, konieczne ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa (jakoś naciągana teoria) nie okazało się taką totalną klapą jak budowa portu kontenerowego w niemieckim Wilhelshaven. Zniszczymy przyrodę, a Świnoujście zostanie pozbawione, dzisiaj już jedynej możliwości dalszego rozwoju w kierunku turystyki – plaża od portu po Międzyzdroje to ostatni skrawek ziemi dający naszemu miastu możliwość dalszego rozwój w kierunku zgodnym z przyjętą przez miasto Strategią. Te tereny, aż się proszą by powstała zjawiskowa promenada spacerowo-rowerowa z drobną infrastrukturą gastronomiczno-hotelową, łącząca te dwa piękne kurorty. Mamy nadzieję, że ludziom otworzą się oczy i właściwie ocenią poczynania lokalnych władz idąc do urny wyborczej - brak rozsądku i nierzetelność procedowania przedmiotu świadczy o sednie sprawy.
ciekawski - wiecej
2016-12-19 11:52:02  |  IP: 93.94.186.*
Bardzo proszę o resztę tego pisma - gdzie jest cała treść?
mieszkaniec Warszowa - Wszyscy mieszkańcy Świnoujścia są ZA
2016-12-19 10:32:32  |  IP: 78.133.254.*
Drogi gości max- następny z pokolenia ciemnogrodzian Terminal Kontenerowy to szansa CYWILIZACYJNA dla naszego miasta Czy to w końcu zrozumiesz ? jak powstanie terminal kontenerowy wtedy będziesz chwalił tą inwestycje w tej chwili, jak mają to w zwyczaju ciemnogrodzinie nie obejmujesz tego swoim ciasnym umysłem i przytaczasz jakieś argumenty dziwnej treści. Port Koper ? , a policzyłeś ile kosztuje transport z portu Koper kontenera do Polski i jak wygląda droga ? A mówi ci coś słowo - Alpy ? A byłeś tam może samochodem lub koleją ? za same tunele i autostrady trzeba zapłacić ponad 200 euro i to za samochód osobowy plus paliwo. Policz drogi myślaczu to wszystko! Do tego za każdy towar w polskich portach POLSKA dostanie vat i cło, a nie Niemcy czy Słowenia !
max - port
2016-12-17 14:10:30  |  IP: 88.156.233.*
Budowa terminalu kontenerowego o zdolności przeładunkowej 2 miliony TEU (kontener jednostkowy dwudziestostopowy) jest pomysłem godzącym w interes państwa i regionu. W Polsce mamy wielki terminal w Gdańsku (2,5 mln TEU a za pięć lat 5 mln TEU), dwa nieco mniejsze w Gdyni (1,5 mln TEU). Dla naszego kraju to aż nadto, stąd trójmiejskie terminale obsługują też ładunki na kierunku Białorusi, Ukrainy i w coraz mniejszej ilości Czech, Słowacji, Austrii. To ostatnie związane jest z rozwojem portu Koper w Słowenii, który staje się najważniejszym portem kontenerowym regionu. Dlaczego Koper? Bo statki idące ze wschodu poprzez Kanał Sueski mają o wiele bliżej niż do portów na Bałtyku. Stąd też wiodą szybkie szlaki kolejowe i autostrady. Na Morzu Śródziemnym nie obowiązują restrykcje wynikające z dyrektywy paliwowej a co nie mniej ważne, krótsza droga to mniej spalonego paliwa i mniejsza emisja CO2, tlenków azotu i tlenków siarki. Terminal w Świnoujściu, jeśli w ogóle powstanie bo chodzą słuchy że ma być finansowany z tak zwanej "pralni pieniędzy", skazany jest na porażkę z wielu względów. Już nie piszę o tragicznym dostępie do portu od strony lądu (brak czteropasmowej drogi ekspresowej i szlaku kolejowego o europejskich parametrach do terminali lądowych), bo tylko zbudowanie toru podejściowego i falochronów pochłonie co najmniej 3 miliardy złotych. Beton zostanie a plaży nikt nam nie przywróci. PiS w niesławie odejdzie z polityki a smród po nim pozostanie.
Tytuł
Podpis
Treść
Komentarze są opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Więcej informacji
SKONTI
Wulkanizacja

                 OGŁOSZENIE BEZPŁATNE

Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Świnoujściu z siedzibą ul. Dąbrowskiego 4 pokój 113 poszukuje OSÓB CHĘTNYCH DO PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI naszego Stowarzyszenia.

Zainteresowanych prosimy o kontakt osobisty w biurze Stowarzyszenia (czynne: wtorek w godz. 15.30 do 17.30 i czwartek w godz. 10.00 do 12.00) lub pod telefonem 91 321 27 65 albo e-mail spon.swinoujscie@wp.pl

 

 

 

 

            MIEJSCE DO WYKORZYSTANIA NA TWOJE INFORMACJE

GINEKOLOG - POŁOŻNIK

dr n. med. Marek Adam Brzuchalski

specjalista balneologii i medycyny fizykalnej

lekarz medycyny estetycznej

ul. Z. Herberta 6 / 4

Rejestracja tel. 516 076 294, 600 991 695

     specjalista

    DERMATOLOG I WENEROLOG

dr n. med. MAGDALENA KIEDROWICZ

dermatochirurgia,

onkologia skóry,

dermatologia estetyczna

ul. Niedziałkowskiego 6B/1, Świnoujście

rejestracja telefoniczna tel. 510 034 332

     GABINET NEUROLOGICZNY

          Małgorzata Frąckowiak

przyjęcia: Przychodnia Rodzinna, ul. Dąbrowskiego

  poniedziałek 8.30- 16.00 (rejestracja 9.30-11.00),

 środa 8.30 - 13.00 (rejestracja 8.30 - 13.00 )

Przyjęcia prywatne : poniedziałek od godz.16.00 po telefonicznym uzgodnieniu

        Międzyzdroje, ul. Ustronie leśne 12 c

piątek godz. 17.00-19.00, pozostałe dni po uzgodnieniu telefonicznym

       tel. 602 158 940

    

 

  COLOR DOPPLER

          gabinet internistyczny

          ul. MAŁOPOLSKA 51

          rejestracja telefoniczna

od pn. do sob. w godz. 09.00 - 18.00

tel. 91 327 19 16 ; kom. 608 63 82 63

     specjalista chorób wewnętrznych

       Marek Borowski

USG SERCA z kolorowym Dopplerem,

Holter - EKG (24 h),

USG jamy brzusznej,

prostaty, jąder, tarczycy

USG NACZYŃ z kolorowym Dopplerem

lekarz medycyny pracy

spec. rehabilitacji kardiologicznej, fizjoterapii i balneologii

M. Krystyna Wasilewska - Zużałek

Świnoujście, ul. Boh. Września 6, wtorki, piątki 18 -19

Międzyzdroje, ul. M. Dąbrowskiej 6 , codzinnie 16 - 17

Rej. tel. 91 328 02 12, 601 87 19 20

CERTYFIKATY KIEROWCÓW, MARYNARZY:

NORWESKIE, DUŃSKIE, MIĘDZYNARODOWE

-badania profilaktyczne, książeczki zdrowia

EKG - choroby  serca, stawów, kręgosłupa

Rejestracja telefoniczna

 

 

GABINET GASTROENTEROLOGICZNY

Anna Popiela-Schiller

Gastroenterolog

Specjalista Chorób Wewnętrznych

Gabinet nr. 2.005 na II piętrze w budynku szpitalnym przy ul. Mieszka I 7

Rejestracja telefoniczna

+48 501 070 827

Ernest Pyrkosz

ORTOPEDA

  • profilaktyka stawów biodrowych u niemowląt
  • wady postawy
  • zespoły bólowe narządów ruchu
  • leczenie zmian zwyrodnieniowych i pourazowych
  • badania medycyny sportowej dzieci i młodzieży

Świnoujście, ul. Piastowska 60

wtorek 17:00- 18:00, piątek 15:30-17:00

Rejestracja telefoniczna 606 387 618

specjalista ginekolog-położnik

Maria Czajkowska

USG 4D położniczo- ginekologiczne

certyfikat USG Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego

przyjmuje prywatnie: wtorek, czwartek od godz. 16:00

ul. Boh. Września 27 (vis a vis przeprawy promowej)

rejestracja telefoniczna: 607 31 00 51

RADCA PRAWNY Dorota Krzemień-Osuch

  • porady prawne, reprezentacja przed sądami,
  • spadki, sąd pracy,
  • obsługa prawna podmiotów gospodarczych (KRS)

 Świnoujście, ul. Armii Krajowej 9/2 (wejście od ul. Monte Cassino 42-brama)

kontakt po uzgodnieniu telefonicznym 

tel. 91 321 93 30, 605 426 340      e-mail: biuro@kancelaria-osuch.pl

Drewno kominkowe i opałowe

tel. 693 399 346, 91 418 82 68

Wynajmę w dobrej cenie lokale użytkowe w centrum miasta Świnoujście . Pierwsze piętro na wprost schodów w Pasażu Centrum od ul. Armii Krajowej. Powierzchnia jednego lokalu 28,6 m2, a drugiego 19,1 m2 z możliwością połączenia w jedno duże pomieszczenie ( pomiędzy lokalami jest wykonana ścianka działowa). Telefon 601 77 92 54

Kancelaria Radcy Prawnego Karolina Kondzielewska
MARIUS Usługi Pogrzebowe
WYSPIARZ niebieski