WYSPIARZ niebieski
Jedyny tygodnik ukazujący się w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Wolinie

10.06.2013 12:36

Świnoujski etap młodzieżowej wymiany

W ubiegłym tygodniu, w dniach 3-8 czerwca młodzież Gimnazjum Publicznego nr2 im. Henryka Sienkiewicza gościła u siebie grupę uczniów z Berlina. Spotkanie odbyło się w ramach PNWM (Polsko-Niemieckiej Wymiany Młodzieży) i było przez tę organizację dofinansowane.

Podczas tygodnia pobytu w Świnoujściu koledzy i koleżanki z Niemiec mieszkali w domach polskich uczniów, z którymi porozumiewali się głównie w języku niemieckim. Wymiana z Regenbogen Schule w Berlinie trwa już od wielu lat, każdego roku organizatorzy wymiany starają się aby program spotkania był jak najciekawszy dla młodzieży. Również tym razem nie zabrakło wielu atrakcji. Pokazaliśmy naszym gościom uroki naszego miasta i okolic. W Międzyzdrojach odwiedziliśmy zagrodę żubrów, wspięliśmy się na Kawczą Górę, podziwialiśmy promenadę, molo, przystań rybacką a z pośród wielu ciekawych miejsc w naszym mieście pochwaliliśmy się nowym centrum, promenadą, Fortem Anioła, latarnią morską (którą portretowaliśmy z plaży). Był czas na zwiedzanie promu Polonia oraz wyjazd do Szczecina. Świetnie się bawiliśmy w świnoujskim Parku Linowym pokonując wspólnie z partnerem z wymiany trasę dla dwojga.

Więcej w papierowym wydaniu gazety.                   GP2

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.