WYSPIARZ niebieski
Jedyny tygodnik ukazujący się w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Wolinie

19.03.2023 6:01

Jak funkcjonuje Biuro Rzeczy Znalezionych?

W świnoujskim Urzędzie Miasta znajduje się Biuro Rzeczy Znalezionych. Nie wszyscy zapewne wiedzą na jakich zasadach działa i co się dzieje z rzeczami, których nie odebrali ich właściciele.

 

Do Biura Rzeczy Znalezionych trafiają wszelkie rzeczy, które zostały tam przekazane przez znalazców. Jak informuje Sekretarz Miasta Krzysztof Bagiński w przypadku gdy znaleziona rzecz nie została odebrana przez uprawnioną osobę w terminie wynikającym z Kodeksu cywilnego to jest w ciągu roku od daty doręczenia jej wezwania do odbioru, a w przypadku niemożności wezwania w ciągu 2 lat od dnia jej znalezienia podejmowane są następne kroki wynikające z ustawy o rzeczach znalezionych z 2015 r. W następstwie upływu wspomnianego terminy prezydent miasta zawiadamia znalazcę i wzywa go do do odbioru rzeczy w terminie 2 tygodni z pouczeniem , że w przypadku nieodebrania rzeczy w tym terminie jej właścicielem staje się Gmina Miasto Świnoujście. Po tym terminie rzeczy znalezione zostają przyjęte na stan mienia Gminy.

Jak informuje też sekretarz w ciągu ostatnich dwóch lat do Bura Rzeczy Znalezionych w Świnoujściu nie została przekazana żadna rzecz od lokalnych przedsiębiorców, ani jednostek zajmujących się transportem zbiorowym.

Wn


© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.

Tygodnik "WYSPIARZ niebieski"
Świnoujście  •  ul. Armii Krajowej 12  •  Pasaż Centrum  •  I piętro, p. 109
Tel. +48 91 327 10 64  •  Tel./Fax +48 91 321 54 36

www.wyspiarzniebieski.pl