Do Biura Rzeczy Znalezionych trafiają wszelkie rzeczy, które zostały tam przekazane przez znalazców. Jak informuje Sekretarz Miasta Krzysztof Bagiński w przypadku gdy znaleziona rzecz nie została odebrana przez uprawnioną osobę w terminie wynikającym z Kodeksu cywilnego to jest w ciągu roku od daty doręczenia jej wezwania do odbioru, a w przypadku niemożności wezwania w ciągu 2 lat od dnia jej znalezienia podejmowane są następne kroki wynikające z ustawy o rzeczach znalezionych z 2015 r. W następstwie upływu wspomnianego terminy prezydent miasta zawiadamia znalazcę i wzywa go do do odbioru rzeczy w terminie 2 tygodni z pouczeniem , że w przypadku nieodebrania rzeczy w tym terminie jej właścicielem staje się Gmina Miasto Świnoujście. Po tym terminie rzeczy znalezione zostają przyjęte na stan mienia Gminy.
Jak informuje też sekretarz w ciągu ostatnich dwóch lat do Bura Rzeczy Znalezionych w Świnoujściu nie została przekazana żadna rzecz od lokalnych przedsiębiorców, ani jednostek zajmujących się transportem zbiorowym.
Wn
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl