WYSPIARZ niebieski
Jedyny tygodnik ukazujący się w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Wolinie

06.07.2015 7:57

Szpital w sezonie letnim

Szacuje się, że rocznie - biorąc pod uwagę turystów jednodniowych, weekendowych i tych, którzy przyjeżdżają na pobyt dłuższy - Świnoujście odwiedza nawet 2,5 mln gości. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Świnoujście znalazło się w dziesiątce najpopularniejszych miast, w których w ubiegłym roku turyści zostawili najwięcej pieniędzy. Według prestiżowego, finansowego portalu Money.pl sprzedano u nas oficjalnie ponad 1,4 mln noclegów. Średnio każdy turysta spędził w naszym mieście tydzień. Zdaniem portalu turyści zostawili u nas około 2,2 miliarda złotych! W ciągu jednego dnia w Świnoujściu, w sezonie letnim, przebywa nawet 100 tys. osób. Oprócz tego, że zostawiają w mieście pieniądze, potrzebują oni dość często opieki medycznej.

Opiekę medyczna zapewnia w mieście 6 zakładów Podstawowej Opieki Zdrowotnej. W stanach nagłych, w dni świąteczne i w godzinach nocnych, pomoc można uzyskać także w gabinecie POZ w Szpitalu Miejskim im. Jana Garduły. Stany nagłe to między innymi: wysoka, utrzymująca się gorączka; uporczywy nieżyt żołądkowo – jelitowy, objawy duszności, nie dające się natychmiast sklasyfikować urazy.

O przygotowaniach szpitala do letniego sezonu mówił na konferencji prasowej prezes zarządu spółki szpitalnej Jacek Piętniewicz.

- Po doświadczeniach ubiegłorocznych musieliśmy podjąć pewne działania organizatorskie, żeby nie dopuścić do takiego zamieszania, jak to miało miejsce poprzednio. Niestety okazało się, że musi to kosztować, bo nikt nam za to nie zapłaci. W związku z tym, że spodziewamy się w godzinach popołudniowych i w dni wolne od pracy wielu pacjentów, żeby rozładować szczyty w poczekalniach, chcemy uruchomić dodatkowy gabinet „szczytowy” i wzmacniamy obsadę na Izbie Przyjęć o dodatkową pielęgniarkę. Chcemy wydłużyć pracę Centralnej Recepcji do godziny 23, żeby wspomóc gabinety w rozładowywaniu tłoku i zarządzaniu. Tutaj bardzo sobie cenimy dwumiesięczne doświadczenia Centralnej Recepcji, bo rzeczywiście klimat w poczekalniach bardzo się zmienił – informował J. Piętniewicz.
Ponadto w szpitalu przeprowadzono szkolenia personelu w kierunku rozładowywania napięć i nieporozumień związanych z pacjentami. Personel przeszedł też kurs języka niemieckiego w podstawowym zakresie, dotyczącym potrzeb ratownictwa medycznego. Więcej w papierowym wydaniu gazety.

 


© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.

Tygodnik "WYSPIARZ niebieski"
Świnoujście  •  ul. Armii Krajowej 12  •  Pasaż Centrum  •  I piętro, p. 109
Tel. +48 91 327 10 64  •  Tel./Fax +48 91 321 54 36

www.wyspiarzniebieski.pl