Dowody będą wydawane na określony czas. Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 5 roku życia będzie ważny przez okres 5 lat od daty jego wydania. Natomiast dowód osobisty dla pozostałych osób będzie ważny przez okres 10 lat od daty jego wydania. Dowody osobiste, które zostały wydane przed 1 stycznia 2015 r. zachowają swoją ważność do upływu terminów w nich określonych.
Do wniosku o wydanie dowodu osobistego będziemy musieli dołączyć fotografię, która powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. Format i wymiary nowego dowodu osobistego pozostaną takie same jak dotychczas. Natomiast fotografia będzie taka sama jak ta, która obowiązuje w paszportach. Nie będziemy musieli odbierać z gminy dowodu osobiście. Będzie mógł go odebrać nasz pełnomocnik.
W myśl przygotowanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przepisów, od 2015 r. utworzony ma zostać elektroniczny rejestr dowodów osobistych. Dostęp do niego będą miały urzędy gmin. Dzięki temu wniosek o wydanie dowodu osobistego będzie można złożyć w dowolnej gminie na terenie całego kraju, niezależnie od miejsca zamieszkania. Będzie także możliwość elektronicznego przesłania wniosku o wydanie dowodu.
W materiale wykorzystano informacje dostępne w Internecie.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl