WYSPIARZ niebieski
Jedyny tygodnik ukazujący się w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Wolinie

19.04.2014 7:29

Prezes szpitalnej spółki udziela odpowiedzi radnym

Szereg interpelacji złożonych przez radnych na marcowej sesji Rady Miasta, dotyczyło świnoujskiego szpitala. Na wszystkie odpowiadała Małgorzata Szmajda prezes sp. z o. o. Szpital Miejski im. Jana Garduły.

Radnego Rafała Pusza interesowała rozbieżność pomiędzy cennikiem badań tomograficzne, umieszczonym na stronie internetowej szpitala, a faktycznie ponoszonymi kosztami przez pacjentów wykonujący takie badania w szpitalu.

Prezes Szmajda tłumaczyła, że cennik znajdujący się na stronie internetowej dotyczy badań wykonanych bezpośrednio przez szpital. Póki co szpital badań nie wykonuje bo tomografu nie posiada, a cennik zamieścił niejako przyszłościowo, na zasadach co by było gdyby, przez co miesza pacjentom w głowach. Szpital w zakresie badań tomograficznych współpracuje z NZOZ Profimed, który do pomieszczeń szpitalnych wstawiła swój tomograf, a ponieważ nie ma na nie kontraktu z NFZ, wykonuje je pacjentom z poza szpitala na zasadach komercyjnych. Jeśli chodzi o koszty, jakie pacjenci ambulatoryjni ponoszą w tej chwili, to są one ustalone przez Profimed, w zależności jaka część ciała poddawana jest badaniom, czy badanie jest wykonywane z użyciem kontrastu, czy kontrast podawany jest automatycznie czy ręcznie, czy badanie wykonane jest w trybie pilnym, czy normalnego oczekiwania. Tak więc badanie, badaniu jest nierównie. To samo dotyczy ceny. Cennik Profimedu, jak obiecuje Małgorzata Szmajda, zostanie zamieszczony na stronie internetowej szpitala, w zakładce "pracownia tomografii komputerowej".

Sprawą tomografu interesował się też radny Wiesław Góreczny. Pytał o to, kto płaci za badania tomograficzne pacjentów szpitalnych skoro nie ma nie nie kontraktu z NFZ.

- Te badania wykonywane są w ramach tzw. procedury szpitalnej. Badania pacjentów, którzy są u nas hospitalizowani, mieszczą się w koszcie procedury, którą sprawozdajemy do NFZ i finansowane jest to w ramach ubezpieczenia. Pacjent za tę procedurę nie płaci dodatkowo - informowała M. Szmajda.

Interpelacja radnego Stanisława Bartkowiaka dotyczyła niefunkcjonującego systemu przyzywowego przy łóżkach oddziału chirurgicznego i internistycznego oraz zniszczonych łóżek na szpitalnych oddziałach, na których leżą pacjenci. M. Szmajda informowała, że działania w sprawie systemu przyzywowego zostały wszczęte. Prace naprawcze będą najpierw prowadzone na oddziale chirurgicznym a następnie na internistycznym.

- Naszym celem jest nie tylko wymiana całego systemu, ale również zapewnienie warunków jego serwisowania - mówiła pani prezes.

Jeśli chodzi o łóżka, wymagające jakiejkolwiek naprawy, mają zostać poddane renowacji. Szpital znalazł już firmę, która takimi renowacjami się zajmuje. Natomiast całkowicie uszkodzone i nienadające się do renowacji będą złomowane. W ich miejsce szpital zakupi nowe łóżka. Zadania te zostały ujęte w planie inwestycyjnym szpitala.

Radna Krystyna Dulnik złożyła interpelację dotyczącą stanu pościeli w szpitalu. Z informacji Małgorzaty Szmajdy wynika, że szpitalna pościel nie jest jego własnością. Na dzierżawę pościeli szpital ma zawartą umowę. Co roku, przy zawieraniu nowej umowy, 3/4 wstawianej do szpitala pościeli to pościel nowa. Jak mówi M. Szmajda zużywalność pościeli postępuje w piorunującym tempie z uwagi na stosowane środki do jej prania i dezynfekcji. Nie mniej w trakcie roku zniszczona pościel jest naprawiana. Prezes szpitala obiecuje, że procedury dotyczące pościeli zostaną bardziej uszczelnione, aby pacjenci na nią się nie skarżyli.

Więcej w papierowym wydaniu gazety.


© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.

Tygodnik "WYSPIARZ niebieski"
Świnoujście  •  ul. Armii Krajowej 12  •  Pasaż Centrum  •  I piętro, p. 109
Tel. +48 91 327 10 64  •  Tel./Fax +48 91 321 54 36

www.wyspiarzniebieski.pl