Ministerstwo Finansów tłumaczy, że w akcji chodzi zwłaszcza o to, by sprzedawcy uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji. Paragon jest potwierdzeniem, że podatek nie trafił do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy.
Ministerstwo Finansów podkreśla, że paragon to najprostszy dowód zakupu, który potwierdza, co kupiliśmy, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki niemu możemy reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową. "Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w internecie. Warto o tym pamiętać, wybierając się na zakupy" - informuje Ministerstwo Finansów.
Konsument, który nie otrzymał paragonu od sprzedawcy, powinien to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej. W przypadku problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją możemy otrzymać bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. W Świnoujściu rzecznikiem praw konsumenta jest Adriana Lesiewicz (91 327 86 71). Poradę prawną można również otrzymać dzwoniąc pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707.
tekst: rzecznik prezydenta miasta
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl