- Dzięki tej inwestycji 8. Flotylla Obrony Wybrzeża uzyskała możliwość pełnej obsługi wszystkich jednostek pływających, spełniających standardy NATO – mówi rzecznik prasowy 8.FOW kmdr ppor. Artur Wasiewski. Zakres wykonywanych prac był ogromny. Zacznijmy od tego, że pogłębiona została Świna od wejścia do Basenu Północnego aż do północnego cypla wyspy Mielino, wybudowana została obrotnica dla okrętów i statków w rejonie wyspy Ostrów Mielino, przebudowane zostały nabrzeża na odcinku 715 m - wyprostowanie, pogłębienie, dzięki czemu głębokość przy nabrzeżu wynosi 13,0 m, DOR czyli dopuszczalne obciążenie robocze nabrzeża obecnie wynosi 3t/m2. Poza tym wybudowana została rampa ro – ro, a jej szerokość wynosi 34m, powstał plac składowy o powierzchni 10 tys. m2. Wybudowano stację transformatorową KOSA IV, co daje możliwość zasilania jednostek o standardach natowskich w energię elektryczną.
Po przebudowie nabrzeża, pogłębieniu Świny i zbudowaniu obrotnicy, w Porcie Wojennym Świnoujście mogą stacjonować jednostki o długości przekraczającej 200 metrów i zanurzeniu do 11 metrów, co do tej pory nie było możliwe. Budowa nowej, szerokiej rampy na nabrzeżu oraz powstanie placu składowego zwiększyło możliwości Portu Wojennego jako bazy logistycznej. Zapewniony został za i wyładunek dużych jednostek typu „ro – ro”. Plac składowy umożliwia magazynowanie i obsługę kontenerów, które są obecnie przyjętym standardem w transporcie ładunków drogą morską i lądową.
Więcej w najbliższym papierowym wydaniu „Wyspiarza niebieskiego”
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl