WYSPIARZ niebieski
Jedyny tygodnik ukazujący się w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Wolinie

Foto Robert Ignaciuk

17.05.2024 7:53

Co oficjalnie wiadomo o składzie nowych świnoujskich władz?

Poniżej prezentujemy otrzymane z Urzędu Miasta Świnoujście biogramy członków nowych władz samorządowych miasta Świnoujścia IX kadencji. W tym gronie czterech najbliższych wspólpracowników nowego prezydenta Joanny Agatowskiej znalazły się trzy nowe osoby. Jedyną osobą z poprzedniego składu władz Świnoujścia jest Skarbnik Miasta Iwona Górecka-Sęczek.

 

Arkadiusz Mazepa - Pierwszy Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście.

Z wykształcenia prawnik oraz specjalista doradztwa i rachunkowości podatkowej, wieloletni samorządowiec z doświadczeniami na różnych szczeblach samorządu, zarówno we władzy uchwałodawczej, jak i wykonawczej, a także prezes Zachodniopomorskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych, Wiceprezes WOPR Myślibórz oraz Przewodniczący Społecznej Rady Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie. Były Sekretarz Gminy, Starosta Powiatu, Dyrektor Gabinetu Marszałka Województwa, Skarbnik i Członek Zarządu Euroregionu POMERANIA, Członek Zespołu ds. Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, pracujący dotychczas jako Dyrektor wojewódzkiej jednostki budżetowej Sekretariat ds. Młodzieży Województwa Zachodniopomorskiego oraz Kierownik Punktu EUROPE DIRECT Szczecin.

Ukończył wiele szkoleń i kursów zwiększających jego kompetencje zawodowe i społeczne, m.in. takich jak, systemy zarządzania jakością i audyt wewnętrzny, system ocen okresowych – tworzenie i koordynacja, czy też organizacja i funkcjonowanie systemu obronnego i bezpieczeństwa RP - Akademia Obrony Narodowej oraz wiele innych. Jest posiadaczem licznych certyfikatów, m.in. certyfikat u Pełnomocnika Systemu Zarządzania Jakością, certyfikatu z zakresu audytu wewnętrznego i kontroli w JST, certyfikatu  z zakresu nowoczesnego zarządzania w zakładach opieki zdrowotnej. Ukończył również kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych.

Szanowany przez swoich dotychczasowych współpracowników za odpowiedzialność, serdeczność i rozwiązywanie trudnych sytuacji.

Prywatnie miłośnik nurkowania, słońca i różnorodnej przyrody. Tata 19-letniego syna, tegorocznego maturzysty.

 

 

Roman Kucierski - Drugi Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście.

 

Ukończył wyższe studia na kierunku zarządzanie i marketing, wieloletni dyrektor renomowanego hotelu, ekspert Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie w zakresie turystyki i hotelarstwa, wieloletni fachowiec działu sprzedaży i marketingu oraz manager działu eksploatacji Polskiej Grupy Uzdrowisk Połczyn Grupa KGHiM. Doświadczenie zdobywał jako prokurent i dyrektor zarządzający w podmiotach leczniczych. Jest specjalistą działu kadr, prowadził własną działalność gospodarczą.

 

Najważniejsze umiejętności to efektywne zarządzanie dużym zespołem i zasobami ludzkimi, profesjonalne przygotowanie organizacji do działania, efektywne i ekonomiczne nadzorowanie inwestycji i projektów, tworzenie strategii firm, organizacji i podmiotów leczniczych, umiejętność pracy pod presją czasu oraz warunków nadzwyczajnych, skuteczne pozyskiwanie dodatkowych źródeł dochodu, opracowywanie i realizowanie strategii sprzedaży, fachowa znajomość prawa pracy, znajomość zagadnień i doświadczenie w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego.

 

Najistotniejsze osiągnięcia w karierze to: otwarcie i prowadzenie pięciogwiazdkowego hotelu, stworzenie Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej, realizacja założonych planów sprzedaży w organizacjach i firmach, efektywne budowanie zespołów, wprowadzanie nowych strategii wizerunkowych, marketingowych i sprzedażowych, efektywna współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie sporządzanie planów finansowych i realizacji zakupów.

 

Doświadczony manager, filantrop, społecznik, sprawny organizator, mąż, ojciec dorosłego syna , dziadek 6-letniej wnuczki, odpowiedzialny za powierzone zadania zarówno w życiu prywatnym i zawodowym. Odważny i empatyczny.

 

 

Sekretarz Miasta Świnoujście - Paweł Marek Juras

Prawnik, politolog, ma 48 lat. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Instytutu Politologii i Nauk Społecznych Uniwersytetu Szczecińskiego. Aplikacja samorządowa zakończona egzaminem w 1999 roku. W tymże roku rozpoczął pracę w Urzędzie Miasta Szczecin, gdzie przeszedł kolejne szczeble kariery urzędniczej, od inspektora przez głównego specjalistę do kierownika referatu zezwoleń i licencji. Społecznik, założyciel i współzałożyciel lokalnych i regionalnych organizacji pozarządowych. Działacz związków zawodowych. W kadencji 2006-2010 objął mandat radnego Rady Miasta Szczecin, współkierował komisją ds. Rozwoju Promocji i Gospodarki Morskiej oraz przewodniczył komisji wyborczej rady.

Kontynuując pracę w samorządzie w kolejnych latach ukończył, zdanym w 2017 roku egzaminem zawodowym aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie. Świadczył obsługę prawną jednostkom samorządu terytorialnego (w tym gm. Bielice od września 2018 r.), firmom branży IT, instytucjom kultury, dewelopersko-budowlanej oraz transportowej, placówkom medycznym, podmiotom gospodarki odpadami. W 2011 i 2012 roku sekretarz rady nadzorczej spółki komunalnej Żegluga Szczecińska, Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego, Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Szczecinie. W latach 2022 – 2024 dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Sekretarz Gminy Nowogard.

Wysokie kwalifikacje i rozwój zawodowy kształtuje dbając o ich ustawiczne podnoszenie poprzez udział w licznych, na przestrzeni lat, konferencjach, szkoleniach, odczytach, wykładach, warsztatach, audycjach radiowych i video na portalach i forach internetowych oraz prowadząc indywidualne zajęcia dla poszczególnych branż i grup zawodowych. Wysoki poziom kompetencji zawdzięcza ponadto udziałowi w formach doskonalenia zawodowego realizowanego na zasadach określonych przez samorząd radców prawnych, odbywając rokrocznie cykle specjalistycznych szkoleń eksperckich.

Mąż, szczęśliwy ojciec dwójki dzieci.

 

 

Skarbnik Miasta Świnoujście – Iwona Górca-Sęczek

Ekonomistka, w 1997 r. ukończyła studia licencjackie w zakresie bankowości, a w 1999 r. studia magisterskie zarządzanie i organizacja. Ponadto, ukończyła studia podyplomowe o kierunkach: rok 2002 – Rachunkowość i Finanse oraz rok 2003 – Audyt i kontrola wewnętrzna w usprawnianiu zarządzania. W roku 2003 uzyskała tytuł dyplomowanego audytora wewnętrznego Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej, natomiast w roku 2006 Certyfikat „Księgowy Ministerstwa Finansów Rzeczpospolitej Polskiej” uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. W 2011 roku ukończyła egzamin z wynikiem pozytywnym dla kandydatów członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa. Pracownik Urzędu od 01.02.1999 roku, gdzie przeszła kolejne szczeble kariery urzędniczej zdobywała doświadczenie. Spełniona mama dwójki dzieci.

 

Podpis pod foto: Na zdjęciu od lewej Arkadiusz Mazepa, Iwona Górecka -Sęczek, prezydent Joanna Agatowska, Roman Kucierski i Paweł Marek Juras

Tekst : UMŚ : Foto: Robrt Ignaciuk


© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.

Tygodnik "WYSPIARZ niebieski"
Świnoujście  •  ul. Armii Krajowej 12  •  Pasaż Centrum  •  I piętro, p. 109
Tel. +48 91 327 10 64  •  Tel./Fax +48 91 321 54 36

www.wyspiarzniebieski.pl