Co zatem skłoniło Janusza Żmurkiewicza do zmiany zdania i wsparcia pomysłu Krzysztofa Urbasia, obecnego prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście tym bardziej, że obowiązujący, przyjęty 3 września 2019 roku „Plan rozwoju ZMPSiŚ do roku 2030” nie wspomina nawet jednym zdaniem o potrzebie budowy nowego terminala masowego, a wręcz przeciwnie. Po zakończeniu pogłębienia i poszerzenia w dnie toru wodnego do Szczecina Plan zakłada rozwój przeładunków masowych właśnie w tym porcie. Dodatkowo konkurencję w zakresie przeładunków masowych dla portów w Szczecinie i Świnoujściu będzie stanowił port w Policach (obecnie cztery terminale przeładunków masowych).
Prezes Krzysztof Urbaś zaliczył wielką porażkę forsując budowę terminala kontenerowego w Świnoujściu. Mimo wielu konferencji, spotkań, licznych zaproszeń dla inwestorów, do tego projektu nie zgłosił się ani jeden z liczących się na arenie międzynarodowej operatorów terminali kontenerowych, czy armatorów kontenerowców. Porażka tym bardziej bolesna, że temu bezsensownemu pomysłowi poświęcił wiele czasu i energii, aż tu nagle okazało się, że ….. jego kadencja dobiegła końca.
Obecnie trwa postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska prezesa i dwóch wiceprezesów (ds. infrastruktury i ds. ekonomiczno-finansowych) ZMPSiŚ. Zgłoszenia kandydatów przyjmowane są w terminie do dnia 27 maja 2022r. do godziny 14.00 . Otwarcie zgłoszeń zostanie dokonane dnia 29 maja 2022 o godzinie 9.00.
Moim zdaniem wspominanie przez prezydenta Żmurkiewicza o pomysłach prezesa Urbasia w trakcie postępowania kwalifikacyjnego na tak znamienitym Forum ma pomóc temu ostatniemu w zachowaniu stanowiska.
Tekst : Andrzej Sokołowski
Foto: Wizualizacja terminala kontenerowego - ZMPSiŚ
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl