Foto: UM Świnoujście
Przypomnę, że już podczas długotrwałej dyskusji w trakcie ubiegłorocznej listopadowej sesji na brak kilku podstawowych dokumentów dotyczących utworzenia ZDM zwracał uwagę w dyskusji już pierwszy z radnych Jan Borowski.
- Nie ma analizy finansowo-ekonomicznej, nie ma budżetu , analizy SWOT, kosztów projektu , struktury organizacyjnej. Brakuje podstawowych dokumentów przy tak ważnym zadaniu - podkreślał wtedy radny Borowski. Zaoponował wówczas Sekretarz Miasta Krzysztof Bagiński twierdząc że „Prace nad tą jednostką trwają od dłuższego czasu”. I dalej sekretarz informował : „ Jeśli chodzi o plan finansowy jednostki to zadanie prezydenta i dyrektora ZDM. To kompetencje prezydenta. Pieniądze są zabezpieczone w kwocie 38,2 mln zł. Zatrudnienie nastąpi na bazie kadry Urzędu Miasta Świnoujście – 23 osoby. Początkowo także 3 osoby do zarządzania tunelem, a docelowo 14 osób zajmujących się tunelem”.
Po tej sesji poinformowano jedynie o wyborze dyrektora ZDM, którym został Paweł Szynkaruk, dotychczasowy dyrektor Żeglugi Świnoujskiej. Zapowiedziano przy tym, że równocześnie będzie teraz pełnił obie te funkcje..
Minęła pierwsza dekada stycznia nowego 2022 roku zapytałem więc co dalej w tej sprawie. Pytanie do rzecznika prasowego świnoujskiego prezydenta brzmiało : „Zgodnie z podjętą uchwałą Rady Miasta Świnoujście o powołaniu z dniem 1 stycznia 2022 r Zarządu Dróg Miejskich w Świnoujściu proszę o informację gdzie się mieści ów Zarząd, jaka jest obecnie jego struktura (ile osób jest zatrudnionych i w jakim wymiarze) oraz czym się obecnie ten ZDM zajmuje?”
Jarosław Jaz, rzecznik prasowy prezydenta odpowiedział 12 stycznia następująco: „Siedziba Zarządu Dróg Miejskich znajduje się przy ul. Wyb. Władysława IV 12 (w miejscu, w którym siedzibę ma Żegluga Świnoujska). Aktualna struktura: - dyrektor - zatrudniony na 1/4 etatu (wybrany w konkursie), główna księgowa - 1/8 etatu. Po I kwartale 2022 roku planowane jest rozpoczęcie procedur rekrutacyjnych na stanowiska: z-ca dyrektora - 1/4 etat, dział obsługi tunelu , dyspozytorzy. Obecnie dyrektor ZDM wraz z główną księgową zaangażowani są w prace organizacyjne niezbędne do uruchomienia Zarządu Dróg Miejskich.”
***
Formalnie powołany od 1 stycznia 2022 r. ZDM to obecnie nic innego jak śmieszna, nikomu niepotrzebna wydmuszka, generująca tylko jakieś całkiem zbędne wydatki z budżetu miasta. Utworzono tę jednostkę na papierze pewnie wyłącznie z uwagi na wcześniejszą deklarację miasta o stworzeniu tego tworu podczas starań o dofinansowanie budowy tunelu z budżetu Unii Europejskiej. W kontekście zaś pojawiających się już co jakiś czas zapowiedzi o kolejnych przesunięciach terminów oddania do użytku tunelu, powołanie do życia ZDM od 1 stycznia br. wydaje się być całkowicie pozbawione sensu. To w mojej ocenie nic innego jak jedynie kolejny przejaw niegospodarności władz miasta.
KMN
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl